Provstisekretær

Profilbillede
dato

I et samarbejde mellem Brønderslev, Hjørring Søndre, Hjørring Nordre og Jammerbugt provstier, Aalborg Stift søges en provstisekretær med tiltrædelse 1. august eller snarest derefter.

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge.

 

Arbejdet som provstisekretær
Arbejdet som provstisekretær foregår i tæt samarbejde med provster og provstiudvalg. Provstisekretæren ansættes med opgaver i de fire provstier og vil i det daglige arbejde sammen med de øvrige provstisekretærer.

Arbejdets formål er at understøtte og servicere folkekirkens mange aktører; provstiudvalg, menighedsråd, ansatte mv.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • At varetage regnskabsopgaver, herunder budgetlægning, regnskaber, bogføring og udarbejde oplæg til budgetprioriteringer.
  • Herudover for Brønderslev provsti at fungere som administrationssekretær for provst og provstiudvalg

Det forventes at du holder dig ajour med regler og love indenfor folkekirkens lovgivning, offentlig forvaltning og ansættelsesret.

Du har mulighed for inden for visse rammer selv at tilrettelægge din arbejdstid. Der vil forekomme enkelte fyraftens- /aftenmøder.

 

 

Vi søger en provstisekretær, som:

  • Har en solid tal- og regnskabsforståelse - herunder erfaring i regnskabsføring.
  • Har gode IT-kundskaber, er rutineret i arbejde med Excel regneark og pivottabeller samt har kendskab til offentlig administration.
  • Har overblik og ordenssans - og er i stand til at planlægge og strukturere arbejdet.
  • Har flair for at kommunikere mundtligt og skriftligt.
  • Arbejder selvstændigt og analytisk, og er opsøgende ift. arbejdsopgaver.
  • Er serviceorienteret, tålmodig og hjælpsom i mødet med menighedsråd, præster og myndigheder.

 

Vi tilbyder:

  • Arbejdsfællesskab på provstikontorerne med andre dygtige kolleger.
  • Gode muligheder for sparring og udvikling i arbejdet.
  • Introforløb og provstisekretæruddannelse.
  • En erfaren provstisekretær som mentor/vejleder.
  • Et interessant selvstændigt job i et offentligt administrativt system, som er under løbende forandring.
  • Et fleksibelt job med stor indflydelse på eget arbejde, arbejdstider mv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Den primære arbejdsplads er på Brønderslev provstikontor og med arbejdspladser på de øvrige provstikontorer.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK), samt protokollatet til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (Folkekirken).

Stillingen er som udgangspunkt indplaceret i basisløngruppe 3, sats 2. Der kan forhandles tillæg efter kvalifikationer og uddannelse.

Se overenskomsten på www.folkekirkenspersonale.dk

Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid. Der vil blive indhentet referencer forud for endelig ansættelse.

Yderligere oplysninger vedrørende stillingen
kan indhentes hos provst Lise Lundgreen, telefon 51 44 00 78 og provstisekretær Erik Villy Rasmussen, telefon 24 25 00 78.

Ansøgning vedlagt relevant dokumentation for uddannelse samt evt. referencer sendes til broenderslev.provsti@km.dk

Ansøgning skal være os i hænde senest den 3. juni.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 24.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brønderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brønderslev Provsti, Knudsgade, 9700 Brønderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041410

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet